Zobacz również:     Katalog Znaków Pocztowych     Polski Związek Filatelistów     Filatelistyka.org     Inne
 Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 

   Cała tajemnica o awizo w skrzynce

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Filatelistów Polskich Strona Główna -> Poczta
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lotar



Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 146

PostWysłany: Sro Sie 22, 2018 16:34    Temat postu: Cała tajemnica o awizo w skrzynce Odpowiedz z cytatem

Problem awizo w skrzynce bez próby doręczenia nigdy mnie dotyczył. Czytałem tylko o tym w internecie. Listonosze się zmieniali a u mnie wszystko działało jak należy. Do czasu.
Zaczęło się parę tygodni temu. znalazłem awizo w skrzynce, na drugi dzień poszedłem na pocztę a tu... sezon urlopowy - jedno okienko czynne i tłum ludzi. W trakcie godzinnego czekania z nudów zacząłem sobie przypominać, że w dniu zaznaczonym na awizo byłem cały dzień w domu, ale niech tam. List odebrałem i zapomniałem.
Parę dni później znowu awizo w skrzynce i tym razem nie było wątpliwości, cały dzień ktoś był w domu, ale listonosz "nie pukał".
Teraz już w skrócie:
Reklamacja 1:
reklamację można składać listownie lub przez internet. Przy problemie z awizo droga listowna jest trochę bez sensu, bo i tak trzeba iść na pocztę, żeby wysłać polecony. Wybrałem internet. Osobom sprawnym w internecie zabierze to trochę czasu (rodzaj skargi wybiera się z podwójnego menu, aktywacja kodem itp), dla wszystkich innych jest to niedostępne.
Ale i tak jest tam jeden haczyk, o czym niżej.
Po jakichś 10 dniach dostałem odpowiedź listowną poleconym (doręczenie ok), z której wynikało, że sprawa nie do rozstrzygnięcia ponieważ nie podałem numeru przesyłki (data, urząd pocztowy, moje dane - to nie wystarcza). Haczyk polega na tym, że pole do wpisania numeru przesyłki nie jest obowiązkowe, nie ma nawet instrukcji, że to przyspieszy sprawę.
Reklamacja 2:
awizo znowu w skrzynce z datą, kiedy cały dzień byłem w domu. Dobra, myślę, teraz już będą musieli zająć się sprawą. Ale mam do czynienia z zawodowcami. Na awizo nie ma nalepki z numerem. Trzeba iść na pocztę odebrać polecony tam już sobie znajdę numerek. Nic to, piszę jeszcze raz i uzupełniam, że na awizo nie ma tego tego numeru.
Reklamacja 3:
Ja w domu, awizo w skrzynce. żeby było śmieszniej to był polecony z odpowiedzią PP na reklamację nr 2. I w tej odpowiedzi jest właśnie zawarta cała tytułowa tajemnica o awizo w skrzynce (pomijam szczegół, że zajęli się sprawą chociaż tego numeru przesyłki nie podałem).
Otóż stanowisko PP jest takie, że sprawy awizo są trudne do rozstrzygnięcia ponieważ nie da ustalić się kto ma rację listonosz, który twierdzi, że próbował dostarczyć czy klient, który skarży się, że listonosz tego nie robi.
Słowo przeciwko słowu, sprawa nierozstrzygalna na gruncie faktów. Jeżeli ktoś myślał, że PP ma jakiś system, który pozwala poprawić jakość usług w tym zakresie to jest w błędzie.

I jeszcze jedno. W odpowiedzi znalazło się stwierdzenie, że listonosz jest sumienny i nie ma na niego skarg. Co to może oznaczać? Pewnie to, że ja sobie tak piszę z nudów albo upały mi zaszkodziły.
Nie chciało im się nawet sprawdzić, czy przypadkiem nie ma jakiegoś zastępstwa urlopowego.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Glider



Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 6

PostWysłany: Sro Sie 22, 2018 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niedawno czytałem wspomnienia listonosza, który pisał, dlaczego przynosi tylko awizo:
https://joemonster.org/art/44014/Dlaczego_znow_w_skrzynce_znalazles_awizo_Bylem_listonoszem_i_tak_wygladala_moja_praca
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Lotar



Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 146

PostWysłany: Sro Sie 22, 2018 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napisałem o awizo, bo stanowisko PP w tej kwestii jest bardzo szkodliwe dla całej rzeszy rzeczywiście uczciwych listonoszy. Napisałem na początku, że do tej pory nie miałem okazji trafić na nierzetelnych.
Polityka w rodzaju, że nie da się ustalić kto ma rację skutkuje tym, że PP nie odróżnia uczciwych od nieuczciwych. Cwaniacy gubią się w większości, bo warunki pracy dla tych obu grup są takie same.
Stanowisko PP, które poznałem teraz jest zapewne znane pracownikom PP i w sumie dla tych mniej uczciwych czy bardziej zapracowanych jest dużą pokusą. Jeżeli nie przesadzą nikt ich nie będzie rozliczał.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
al



Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1005
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw Sie 23, 2018 09:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja miałem trochę inaczej.
Na przesyłkę poleconą-priorytetową, czekałem ponad tydzień. w końcu napisałem do wysyłającego z pretensjami. Odpisał, że wysłał przed tygodniem, podał nr przesyłki. Sprawdziłem na stronie PP. A tam wpisane, że listonosz (przepraszam doręczyciel), napisał, że zostawił 2 awiza w mojej skrzynce, w tym samym dniu. Cały tydzień nie ruszałem się z domu. Awiza w skrzynce nie było. Musiałem iść na pocztę. Okazało się, że przesyłka leżała u nich od tygodnia. O małe co wróciła by się do wysyłającego. Pani kierowniczka stwierdziła, że to często się zdarza. Napisałem reklamację. O dziwo PP zwróciła mi opłatę za przesyłkę. Jako powód podali opóźniony termin doręczenia. A przecież doręczenia nie było, bo musiałem sam odebrać. Słowem nie wspomnieli co zrobili z niesumiennym doręczycielem.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Filatelistów Polskich Strona Główna -> Poczta Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB (C) 2001, 2005 phpBB Group
Theme Retred created by JR9 for stylerbb.net