Zobacz również:     Katalog Znaków Pocztowych     Polski Związek Filatelistów     Filatelistyka.org     Inne
 Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 

   Najgorszy Polski Rebranding 2013

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Filatelistów Polskich Strona Główna -> Poczta
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Glider



Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 5

PostWysłany: Sob Lut 01, 2014 11:26    Temat postu: Najgorszy Polski Rebranding 2013 Odpowiedz z cytatem

[quote]Bezapelacyjnym zwycięzcą w głosowaniu na Najgorszy Polski Rebranding 2013 zostaje Poczta Polska. Ta zmiana będzie nas jeszcze bardzo długo gryzła po oczach. Co prawda poprzednie logo wymagało konkretnych zmian, ale nie takich jakie przeprowadzono. Zapowiadany od dawien dawna rebranding Poczty wzbudzał wiele nadziei, a okazał się totalnym nieporozumieniem. Przy okazji warto dodać, że dwa, z trzech najgorszych logotypów w niniejszym zestawieniu roku oparto na czcionce Calibri. Rebranding Poczty Polskiej dostał 16% wszystkich oddanych głosów. Gratulujemy! Wink[/quote]
[url]http://brandingmonitor.pl/wydarzenia/wyniki-repl-2013/[/url]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
torunianin



Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 266
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie Lut 02, 2014 19:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To oczywista oczywistość, że tak się stało...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Lotar



Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 137

PostWysłany: Nie Lut 02, 2014 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A przy okazji warto przypomnieć jedną z największych porażek rebrandingowych w historii poczt. Sprawa dotyczy brytyjskiej Royal Mail i zawiera pewne elementy wspólne z działaniami PP. Otóż w 2000 roku Royal Mail została poddana reformom (stała się spółką skarbu państwa) i kierownictwo przygotowało nową strategię. Royal Mail miała skoncentrować się na rosnącym rynku paczek (e-commerce), usługach finansowych i logistyce. Ktoś tam uznał, że określenie "Mail" za bardzo kojarzy się z przesyłkami listowymi, a "Royal" nie będzie właściwe dla rozszerzenia działalności poza Wielką Brytanię. I tak wybrano nową nazwę i nowe logo "Consignia". Niby logiczne, bo czasownik "to consign" oznacza "dostarczać", "przesyłać" (różne dobra i towary), ale także "powierzyć opiece". Końcówka nazwy pochodzi od słowa "insignia" (czyli insygnia np.królewskie). Wszystko miało się dobrze kojarzyć a przede wszystkim być nowoczesne. Zmiany wprowadzono w 2001 roku a w 2002 na skutek krytyki mediów, klientów i pracowników wrócono do starej nazwy i logo. Strategię oczywiście wdrażano dalej i jak wiadomo skończyło się sukcesem i prywatyzacją w zeszłym roku.
PP na mniejszą skalę (bo bez zmiany nazwy) zrobiła trochę podobnie, ale chyba ktoś przeoczył tę przygodę Royal Mail i nie wyciągnął wniosków.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Filatelistów Polskich Strona Główna -> Poczta Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB (C) 2001, 2005 phpBB Group
Theme Retred created by JR9 for stylerbb.net